Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Vi skickar oftast din vara inom 1-4dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 399:-*

Bring

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider / Kundtjänst / Leverans / Beställning

Beställning

Hur fungerar din orderbekräftelse?

När du lagt din beställning och den har gått igenom, skickas en orderbekräftelse till den registrerade mailadressen. Denna sänds som ett kvitto på att din order är registrerad och har gått igenom. Du kan följa statusen på orderbekräftelsen som ändras utifrån vart din order är i processen. När din order skickas får du en leveransbekräftelse via e-post. Observera att denna är synkad med din orderbekräftelse och ändringar som gjorts i din order i efterhand (t.ex. ändring av storlek, borttagning av vara mm.) ej syns här. 
 
Hur får jag reda på vilken status min order har?
 
Du kan följa statusen för din order på ”min sida”. Om den estimerade leveranstiden (1-7 arbetsdagar till postombud och 7-14 dagar för hemleverans och beställningsvaror) har överskridits, kontakta då gärna vår kundservice och glöm inte att inkludera ordernumret (SE_0XXXXXXX) i ditt mail, så hjälper dem dig vidare.
 
Jag kan inte betala med faktura.
 
Kontrollera att du inte får upp en ruta på hemsidan där det står "Beställningen blev inte godkänd av kreditgivaren". Det kan vara p.g.a. följande orsaker:
  • Du är under 18 år.
  • Adressen du har angivit är inte din folkbokförda adress.
  • Du har angivit ett felaktigt personnummer.
  • Du har nått din maximala kreditgräns.
 
Jag har beställt och fått min orderbekräftelse, men önskar att lägga till en vara på ordern. Är det möjligt? 
 
Nej tyvärr är det inte möjligt att lägga till en eller flera varor på din beställning. Har du beställt med kort så är det inte möjligt att överskrida det reserverade beloppet. Har du beställt med faktura så gäller din kreditkontroll för det beloppet som ligger på ordern. 
 
Kan jag ändra eller annullera min order? 
 
När du har beställt så är det i de flesta tillfällen inte möjligt att ändra eller annullera din beställning då vi plockar och sammanställer ordrar fortlöpande. Har du fått en sändningsbekräftelse så kan vi inte göra några ändringar. Står din beställning fortfarande som registrerad på din sida så kan du maila kundservice@xxl.se och märk din rubrik med ÄNDRING AV ORDER/ANNULLERING samt ordernummer, så ser vi om det finns möjlighet för att ändra eller annullera din beställning. Du kan självklart ångra köpet eller genomföra ett byte med retursedel och returschema som du får på e-post när vi skickat din beställning.
 
Guider
Toppen på sidan