Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Din vara levereras inom 1-4 dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 499:-*

PostNord

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider / Träning & Hälsokost / Träningsapparater / Vad tränar man med de olika träningsapparaterna?

Vad tränar man med de olika träningsapparaterna?

Motionscykel

• Tränar först och främst uthålligheten och uthållande styrka
• Använder musklerna på framsida lår, sätesmuskelaturen och baksida lår.
• Cykling är dynamiska rörelser för kroppen som ger lite stötar och belastning på muskler och leder.
• Motionscykeln kan användas av alla! Det kan vara äldre som vill motionera, till rehabilitering efter en skada eller om man vill komma igång med träningen för att komma i bättre fysisk form och/eller om man vill gå ned i vikt.

Spinningcykel 
• Tränar först och främst uthålligheten och uthållande styrka 
• Vid tyngre motstånd så passar spinningcykeln till att förbättra styrkan i benen. 
• Använder musklerna på framsidan av låren, sätesmuskelaturen och baksida lår 
• En spinningcykel kan användas av alla. Användargruppen är oftast de som tränar regelbundet eller har tränat regelbundet tidigare som vill ha en solid och bra träningsapparat. 
• En spinningcykel har ett större och tyngre svänghjul än en motionscykel, detta för att man skall kunna stå upp under cykling och få en tuffare träning än på en motionscykel. Desto tyngre svänghjul du har på din spinningcykel desto mer blir det likt träning utomhus.

Crosstrainer
• Tränar först och främst uthållighet men också uthållande styrka
• De flesta muskelgrupperna i kroppen används, ben, rygg och armar.
• En crosstrainer har ett väldigt skonsamt och dynamiskt rörlighetsmönster för kroppen samtidigt som det är en väldigt effektiv träningsform för att förbättra uthålligheten.
• En crosstrainer kan användas av alla , det passar de som är otränade som är i startfasen av sin träning samt de som tränar regelbundet

Roddmaskin 
• Styrke och uthållighetsträning 
• Vid sidana v att en roddmaskin ger bättre uthållighet så tränar man också styrkan i nästan hela kroppen med huvudvikt på framsida lår, sätesmuskulatur, rygg och armar 
• Användargruppen är allt från otränade personer som skall komma igång med träning till personer som tränar regelbundet. (Äldre och/eller personer med sämre rörlighet skall hellre välja en crosstrainer eller en motionscykel till sin träning)

Löpband 
• Tränar först och främst uthålligheten men också uthållande styrka 
• Tränar benmuskulaturen på både framsida och baksida lår, sätesmuskulaturen, ben och stödmuskulaturen för tygg/mage 
• Användare av ett löpband är allt från folk som börjat träna, de som vill gå ned i vikt, till folk som tränar regelbundet

Multigym
• Först och främst en apparat för att bli starkare och att bygga muskler.
• Ett multigym som erbjuder ett brett utbud av olika övningar som täcker de allra flesta muskelgrupperna

Guider
Toppen på sidan